Słonecznik w kuchni – jak go wykorzystać?

Wiecie, że słonecznik jest najlepszym źródłem witaminy E? Witamina E jest potrzebna nam do tego, aby być zdrowym. Jest bardzo dobrym przeciwutleniaczem, chroni organizm przed stresem oksydacyjnym, uszkodzeniami komórek. To, dlatego bez wątpienia warto ją spożywać.

slonecznik luskany opinie

Słonecznik łuskany w kuchni można spotkać pod różnymi postaciami. Wiele osób dodaje go do sałatek, owsianek, można bardzo często spotkać go, jak składnik panierki do mięs czy ryb. Słonecznik można zmielić i potraktować go jako humus na kanapkę, co również jest bardzo zdrowym posiłkiem. Łuskany słonecznik można też smażyć, choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Ziarna są na tyle dobre, że większość osób zjada je bez poddawania ich żadnej obróbce, co jest oczywiście najlepszym rozwiązaniem.

Witamina E zawarta w słoneczniku obniża wysoki poziom złego cholesterolu, pozytywnie wpływa na nasz organizm i może zapobiec zachorowaniu na nowotwór. Pamiętajmy, że dieta musi być zbilansowana, aby być zdrowym i pełnym energii. Ważne jest to, aby jeść dużo warzyw, owoców oraz ziaren, które mają bardzo dużo witamin i związków odżywczych, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Słonecznik można bez problemu kupić w sklepach internetowych (zobacz tutaj) oraz w punktach ze zdrową żywnością. Najlepiej kupować ziarna świeże albo suszone, nie powinny być prażone ani solone. Dobrze będzie kupować nasiona słonecznika w łupinach, to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie.